In dieser Studie untersucht Søren Lorenzen wie das Selbst und der »Name« in der Hebräischen Bibel miteinander verwoben sind. Der Autor untersucht hierfür Aspekte des Handelns und der narrativen Identität.
In dieser Studie untersucht Søren Lorenzen wie das Selbst und der »Name« in der Hebräischen Bibel miteinander verwoben sind. Der Autor untersucht hierfür Aspekte des Handelns und der narrativen Identität.
Inhaltsübersicht:
Chapter 1: An Exploration of the Self
1.1 The Question of the Self in the Hebrew Bible
1.2 Paul Ricoeur and the Textual Detours
1.3 Summary: Ricoeur, the Dialogical Partner
Chapter 2: A History of Scholarship2.1 Onomastics and the Divine שם
2.2 A Primitive Mentality?
2.3 Element 1: The Essence
2.4 Element 2: The Lexical Meaning
2.5 Element 3: The Double
2.6 Element 4: The Social Self
2.7 Summary: Self and Name(s)
Chapter 3: Self and Symbol (Proper Name)
3.1 The Proper Name: Being a Symbol
3.2 Proper Name and the Self
3.3 Summary: Self and Symbol
Chapter 4: Self and Conceptual Metaphor (שם)4.1 The Conceptual Metaphor
4.2 שם: An Object to be Perceived
4.3 The Somatic Perception
4.4 The Proprioceptive Perception
4.5 The Visual Perception
4.6 The Olfactory Perception
4.7 The Gustatory Perception
4.8 The Auditory Perception
4.9 The Perception of Speech
4.10 The Quality of a שם
4.11 Summary: Self and Conceptual Metaphor